Wednesday, 8 May 2013

PRU13 vs SESUATU YANG TERTINGGAL...

oke, bahang pru13 masih dapat kita dapat dirasai.. 
di kaca televisyen.. 
di facebook.. 
di tweeter..
ada yang becerita tentang kemenangan dengan gembira..
ada juga yang masih belum berpuas hati dengan sandiwara sang juara..
pergaduhan..
pertelingkahan..
fitnah..
carutan..
seakan akan sudah menjadi zikir dalam jiwa..
zikir di mulut juga..
hurm..
apa lagi yang mampu dikata..
seandainya satu dunia sudah mengatahuinya..
bukan khabar yang gembira..
malah cerita buruk pula pendapat liputannya..
BLACKOUT!! 
yang paling tak bleh blah, MT GOOGLE pon sempat membuat jenaka..
mmbuat satu dunia tak henti ketawa..
~ceyh.. bermadah pulok aku ni kan..
oke la..biar gambar je la bericara..

everything happen for a reason, right??

kagum dengan tok guru ^^

iron man kot!!! fuhh.. haha

oke,, ni tataw sebab pe..

hehe.. gambar ni, credit to my fwen, mimi n yong.. cilok kejap..

gara2 pengundi hantu le ni.. haha~ mana la diorang ni amik idea.. kreatif btoii..

oke, ni sume dh taw kot pasaipa.. kekeke

selepas pru..

nothing to say kot..

kagum ngan pemimpin y mampu tarbiyah rakyatnye sampai cegini!! fuhh.. hopefully,  all malaysian will be like this suatu masa nanti..

toksah gadoh2 naa..

yea!! flashmob.. tingnnye nk join!!


spatutnye dfikir dr awal kot.. hurm~

oke, ini maluu -_-

so, apa pandangan, peraasn korang lpas tengok gamba2 nih?? haha..
 ~..~ xrse pepeon.. ahaks =P

oke, saje nak share.. pnuhkan blog je..
tapi, rasenye, lam sibuk2 kte berPRU13 nih.. ada yang kita lupa..
kita lupa mereka... ='(


ni bukan kena tembak, atau bom.. tapi ditoreh!! dengan pisau!!! :'( adik, sabar ye..


ayah mereka.. :'(

islam takkan tertegak kalau pemudanya hanchuss!! adik, akak kagum ngan kamu.. allahu akbar!!
so?
hurm..
sampainya hati kita lupakan mereka??
ko ingat, kau hidop ni satu bangsa je ke dalam dunia ni??
sekadar perjuangkan bangsa, apa ada hal..
bangsa kita tak leh nak ubah taw..
dah kita lahir sebagai melayu.. 
buleh ke nak tukar bangsa??

ALLAH swt berfirman:

Maknanya: Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
::Surah Al-Hujurat, ayat ke 13::

tapi agama tu yang penting!!
akidah tu penting!!

say NO TO RAICISM!!




bagi yang masih belum berpuas hati dengan keputusan pru, ingatlah..
HERO TAKKAN MENANG AWAL2..
dia akan rasai kesusahan dulu..
dengan kesusahan, dia akan improvekan dirinya..
meneliti segala kekurangan dan kepincangan..
merangka starategi yang lebih manthop dan hebat..

eh, ko ingat Sultan Muhammad Alfateh tu serang2 Konstantinopel terul menang ke??
tak lah.. dia kalah dulu..
susah taw nak masuk Konstantinopel tuh..
banyak halangan..
banyak dugaan..
tapi..
ada tak dia cakap dia putus asa??
ada tak dia cakap dia berhenti berdoa kepada ALLAH?/
tak, kan??
malah, keimannya kepada ALLAH makin manthop!!
dia pemuda la.. macam kita!!
start 18 tahun kot dia jadi pemimpin..
so, ko ingat ko anak muda hanya untuk bersuka ria je ke??

teringat kata2 ni...
ALLAH lebih suka orang solat.. tapi ALLAH LEBIH SUKA anak muda yang solat..

fuh.. anak muda.. kita letew.. haha..
so.. pikirkanlah balik..

"ALLAH tak tengok hasil tapi tengok USAHA kita.... selagi berusaha, pasti ada ganjaran pahala yang diberikannya"

 maybe harini kejayaan tu belum lagi jadi milik kita.. 
kerana apa?? 
 kerana... 
 ALLAH nak kita lebih BERUSAHA.. 
ALLAH tak nak kite terus leka.. 
ALLAH masih belum puas mndengar rintihan dan doa kita.. 
ALLAH tengah prepare yang lebih hebat untuk kita.. 

 mungkin juga kerana.. 
USAHA kita belum cukup untuk mendapatkan kejayaan tuh.. 
KEKURANGAN pihak lawan belum mncapai tahap mereka perlu kalah dalam tangan kita.. 
BANYAK lagi kekurangan yang kita tak habis perbaiki lagi dalam kalangan kita.. 
DAN mungkin ini tarbiyah untuk kita tingkatkan keimanan kepadaNYA.. 

 #WHO KNOWS?? ...kita merancang, ALLAH merancang.. namun, sesungguhnya DIAlah sebaik2 perancang.. don't sad2 lah... buwok benor gadoh2 nii...
oke.. gambar2 kat bawah ni plak nak cakap..
wallahu a'lam ^^

oke,, yang ni sentap beb!! haha


2 comments:

  1. Replies
    1. ^^ tenkyu.. xpnah plak serajin ni nak mnulis.. fes time tlis spanjang nih.. hehe

      Delete