Tuesday, 9 April 2013

MASA ITU NYAWA~


halo holala.. hehe~
masa itu nyawa.. wahh.. ske dnga ayat tu.. ayat yang slalu ckgu sejarah sy, ckgu habibah ulang dan ulang lam kelas.. ye la.. pepatah arab pon pernah mngatakan, al waqtu kasssaif, in lam taqta'tu qataaka.. waktu ibarat pedang, kalau kamu tak potongnya, dia akan potong kamu.. hmm~ paham2 je la ye..
slain tu Imam Shafie pon pernah mnagtakan bhawa perkara yang palin jauh daripada kita adalah masa lampau.. sososo, use your time wisely.. jangan buang masa!!

k.. today, sy nak share ngan korang status fb yang pleng km ske.. 
bace ngan x bace yee~

bukan nak promote toko bagus tu ye~ hehe
Di rumah ku ada satu jam dinding..
 Jam itu adalah jam utama dalam rumahku..
 Jam tersebut besar...
 Jam tersebut terletak di ruang rehat keluarga..

 Sudah menjadi kebiasaan aku melihat jam tersebut untuk mengetahui waktu.. 
Jam tersebut sentiasa mengingatkan aku akan waktu.. 

 Suatu hari jam tersebt rosak.. 
Setiap kali aku ingin mengetahui masa, pasti aku tengok jam tersebut.. 
Adoii.. dah tahu jam tu rosak, awat hang dok tengok lagi!! 
Begitulah bisik hatiku setiap kali terlihatkan jam tersebutbyang asik menunjukkan pukul 10.30.. 
Lalu, aku terus mencari jam yang menunjukkan waktu yang betul.. 
Jam tangan.. jam astro.. jam kompiter dsb.. 

 Keesokan harinya, abah mebelikan bateri baru untuk menggantikan bateri jam tersebut merujuk pada jam2 lain.. 
Setelah diperbetulkan jam itu, barulah seisi keluargakau dapat mengetahui waktu dengan lebih mudah dan tepat.. 

 #mungkin juga jam ini sama dengan hidup ni.. ketua tak semestinya betul.. adakalanya dia juga melakukan khilaf dan dosa.. kte sbagai orang2 y brada di skelilingnya perlu bertindak mmbetulkannya... berhak mengeluarkan pendapat dan teguran.. biar sama2 berubah.. cuba bayangkan jam tu cakap dia taknak tukar bateri baru, smpai bebila pun dia akan mnunjukkan waktu yang salah pd seisi keluarga sy(bley plak jam bcakap).. *lam 24 jam tu, 2kali je dia akn tnjuk waktu y tepat...tak ke sikit tuu(sbg sorang ketua)..

~demi masa~wal asr~

^^

No comments:

Post a Comment